Zoeken
- vorige pagina
- 1
- 2
- 3
Voor het deel tussen Veendam en Stadskanaal is de provincie Groningen aan het onderzoeken of het bestaande spoor – waar nu de historische stoomtreinen van de STAR overheen rijden – geschikt kan worden voor reizigerstreinen.
Dat weten we nog niet.
Als ProRail spoor in Nederland aanlegt, dan is het in Nederland gebruikelijk en standaard dat het geschikt is voor personentreinen én goederentreinen. Dus ja, er is een kans dat het hiervoor gebruikt wordt. Het is op dit moment nog niet bekend of er ook ...
In de MIRT-verkenning is onderzocht wat de investeringskosten zijn voor de Nedersaksenlijn. Die kosten worden geraamd op 1,735 miljard euro.
Via deze website en soms ook via de websites en andere kanalen van de betrokken overheden informeren we inwoners over De Nedersaksenlijn.
Daarnaast horen we graag hoe inwoners en maatschappelijke organisaties naar hun toekomst en naar De Nedersaksenlijn ...
We spreken veel mensen die vanuit maatschappelijke organisaties nadenken over de toekomst en over De Nedersaksenlijn. Bijvoorbeeld op het gebied van onderwijs, zorg, economie (en bedrijven) en toerisme. Ben je betrokken bij zo’n organisatie en wil je ook ...
Als je vragen hebt, kun je een mail sturen naar nsl@drenthe.nl. Wil je liever bellen? Neem dan contact op via (0592) 36 55 55 en vraag naar de communicatieadviseur of projectleider van De Nedersaksenlijn.
Het Rijk is verantwoordelijk voor de aanleg van spoorverbindingen.
Staatssecretaris Heijnen stuurt brief met update over Nedersaksenlijn aan Tweede Kamer
Op 24 december stuurde staatssecretaris Jansen van Openbare Vervoer en Milieu een brief aan de Tweede Kamer, na een overleg met bestuurders uit het noorden. Hij schreef dat er gebrek aan financiële ruimte is voor het ontwikkelen van de Nedersaksenlijn. ...
Projectleiders Margriet Speulman en Paul Kamps krijgen regelmatig de vraag of ze nog wel werk hebben. Als ze verbaasd kijken, is de volgende vraag dan meestal: “Gaat de Nedersaksenlijn nog wel door?”
Op 18 maart jl. bracht demissionair staatssecretaris Vivianne Heijnen een bezoek aan Coevorden, waar ze werd bijgepraat over de Nedersaksenlijn. Veel leden van de Tweede Kamercommissie Infrastructuur & Waterstaat brachten op 22 maart en bezoek aan een ...
Overzicht van partners.
De Nedersaksenlijn staat in het hoofdlijnenakkoord van de nieuwe coalitie en dat is goed nieuws. De Nedersaksenlijn staat benoemd als ‘prioritair knelpunt’. Later dit jaar besluit het Rijk of de Nedersaksenlijn verder gaat naar de volgende fase en dus van ...
Directeuren van de landelijke overheid, provincies en gemeenten die betrokken zijn bij de Nedersaksenlijn brachten een bezoek aan het gebied. Inwoners vertelden waarom zij het belangrijk vinden voor onze regio en verschillende gemeenten lieten zien welke ...
Het geld voor de Nedersaksenlijn, de spoorlijn tussen Groningen en Twente, is definitief beschikbaar. Na de Tweede Kamer stemde vandaag de Eerste Kamer in met de Voorjaarsnota, waar de Nedersaksenlijn deel van uitmaakt.
Wat wil je oplossen, hoe ga je dat doen en wat is daarvoor nodig? Dat is wat de overheden (landelijk, provinciaal en gemeentelijk) samen onderzoeken via het MIRT: Meerjaren Investeringsprogramma Ruimte en Transport.
- vorige pagina
- 1
- 2
- 3