Zoeken
Vraag en antwoord over de Nedersaksenlijn - algemeen
Vraag en antwoord over de Nedersaksenlijn. Het project.
Vraag en antwoord over de Nedersaksenlijn. Betrokkenheid inwoners en omgeving
Door De Nedersaksenlijn krijgt een gebied dat nu slecht bereikbaar is met openbaar vervoer een veel betere bereikbaarheid en komt zo ‘dichterbij’ onderwijs, banen en zorg te liggen.
Meer uitleg en informatie over waarom de Nedersaksenlijn nodig is.
De verschillende overheden (landelijk, provinciaal en gemeentelijk) werken samen aan de mogelijke komst van De Nedersaksenlijn. Dat doen ze vanuit het project Nedersaksenlijn, met de website www.denedersaksenlijn.nl.
De Stichting Nedersaksenlijn is ...
Er zijn al veel bestaande stations (tot Veendam en vanaf Emmen). Het is nog niet bekend welke stations er tussen Veendam en Emmen komen en waar die precies komen.
Als ProRail spoor in Nederland aanlegt, dan is het in Nederland gebruikelijk en standaard dat het geschikt is voor personentreinen én goederentreinen. Dus ja, er is een kans dat het hiervoor gebruikt wordt. Het is op dit moment nog niet bekend of er ook ...
We spreken veel mensen die vanuit maatschappelijke organisaties nadenken over de toekomst en over De Nedersaksenlijn. Bijvoorbeeld op het gebied van onderwijs, zorg, economie (en bedrijven) en toerisme. Ben je betrokken bij zo’n organisatie en wil je ook ...
Als je vragen hebt, kun je een mail sturen naar nsl@drenthe.nl. Wil je liever bellen? Neem dan contact op via (0592) 36 55 55 en vraag naar de communicatieadviseur of projectleider van De Nedersaksenlijn.
Staatssecretaris Heijnen stuurt brief met update over Nedersaksenlijn aan Tweede Kamer
Op 24 december stuurde staatssecretaris Jansen van Openbare Vervoer en Milieu een brief aan de Tweede Kamer, na een overleg met bestuurders uit het noorden. Hij schreef dat er gebrek aan financiële ruimte is voor het ontwikkelen van de Nedersaksenlijn. ...
Projectleiders Margriet Speulman en Paul Kamps krijgen regelmatig de vraag of ze nog wel werk hebben. Als ze verbaasd kijken, is de volgende vraag dan meestal: “Gaat de Nedersaksenlijn nog wel door?”
Op 18 maart jl. bracht demissionair staatssecretaris Vivianne Heijnen een bezoek aan Coevorden, waar ze werd bijgepraat over de Nedersaksenlijn. Veel leden van de Tweede Kamercommissie Infrastructuur & Waterstaat brachten op 22 maart en bezoek aan een ...
Overzicht van partners.
De Nedersaksenlijn staat in het hoofdlijnenakkoord van de nieuwe coalitie en dat is goed nieuws. De Nedersaksenlijn staat benoemd als ‘prioritair knelpunt’. Later dit jaar besluit het Rijk of de Nedersaksenlijn verder gaat naar de volgende fase en dus van ...
Directeuren van de landelijke overheid, provincies en gemeenten die betrokken zijn bij de Nedersaksenlijn brachten een bezoek aan het gebied. Inwoners vertelden waarom zij het belangrijk vinden voor onze regio en verschillende gemeenten lieten zien welke ...
Het geld voor de Nedersaksenlijn, de spoorlijn tussen Groningen en Twente, is definitief beschikbaar. Na de Tweede Kamer stemde vandaag de Eerste Kamer in met de Voorjaarsnota, waar de Nedersaksenlijn deel van uitmaakt.
Wat doe je als je parlementair verslaggever bent en het is reces? Precies, dan ga je langs het ontbrekende deel van de Nedersaksenlijn wandelen. Arend van Wijngaarden van het Dagblad van het Noorden deed dat én maakte er ook nog eens een mooi verslag van.
Na de eerste twee etappes wandelde verslaggever Arend van Wijngaarden van het Dagblad van het Noorden verder langs de Nedersaksenlijn, bij Musselkanaal.
Het laatste en vierde deel van de serie in het Dagblad van het Noorden staat vandaag in de krant. Verslaggever Arend van Wijngaarden sprak onder andere projectleiders Paul Kamps en Margriet Speulman.
